I brukerlisten vises status som "Påmeldt" (har tilgang til kurset) eller "Ikke påmeldt". Påmeldte brukere har enten fullført eller er i gang med kurset. Alle brukere du velger får samme varsel, uavhengig av deres nåværende status.
Slik melder du på brukere
-
Klikk på vafelmenyen øverst til høyre.
-
Velg "Tildel kurs" fra menyen.
-
Finn kurset du ønsker å melde på brukere til i kursoversikten.
-
Klikk på "Meld på brukere" knappen for det aktuelle kurset.
-
Velg organisasjonselement/avdeling fra nedtrekksmenyen.
-
Huk av for "Inkluder brukere fra underenheter" hvis du vil vise brukere fra underliggende avdelinger.
-
Velg eventuelt stillingskategori fra nedtrekksmenyen for å filtrere brukere.
-
Bruk søkefeltet hvis du vil søke etter spesifikke brukere.
-
I brukerlisten, merk av for de brukerne du ønsker å melde på.
-
Alternativt kan du klikke på "Merk alle" for å velge alle brukere i listen.
-
Når du har valgt brukere, klikk på "Meld på" knappen nederst til høyre.
-
En bekreftelsesmelding vil vises når påmeldingen er fullført.