Har du tatt et kurs i Glup og lurer på hvorfor du ikke har mottatt kursbevis?

Ikke mottatt kursbevis?

Har du tatt et kurs i Glup og lurer på hvorfor du ikke har mottatt kursbevis?

Noen brukere opplever at de ikke mottar kursbevis etter å ha gjennomført kurs i Glup. Her er de vanligste årsakene og løsningene.

1. Valg ved gjenåpning av kurset

En vanlig årsak til manglende kursbevis er knyttet til hvordan du går inn på et kurs du tidligere har fullført. Når du åpner et slikt kurs, vises en pop-up med spørsmålet "Ønsker du å ta hele kurset på nytt?" Svaret ditt her avgjør om du vil motta et nytt kursbevis.

Hvis du velger "Ja, jeg vil ta hele kurset på nytt", starter du kurset fra begynnelsen. Etter fullføring vil du motta et oppdatert kursbevis med dagens dato. Dette er den riktige fremgangsmåten når du trenger dokumentasjon på ny gjennomføring.

Hvis du derimot velger "Nei, jeg vil bare sjekke noe", vil du ikke motta et nytt kursbevis, og fullføringsdatoen og kursbeviset vil ikke bli oppdatert ved gjennomføring av kurset. 

For mer informasjon om denne funksjonen, kan du lese videre her.

2. Vent litt etter fullføring

Etter at du har fullført et kurs i Glup, tar det noen minutter før systemet genererer og gjør kursbeviset tilgjengelig for deg. Dette er en normal del av prosessen. Når du har avsluttet kurset, blir kursbeviset automatisk opprettet og vil etter kort tid være tilgjengelig under "Mine kurs" i Glup-plattformen.

3. Sjekk at kurset faktisk er fullført

Sjekk at kurset faktisk er fullført i systemet. Det hender at brukere tror de har gjennomført alle nødvendige trinn i et kurs, mens det i virkeligheten gjenstår elementer som må fullføres. Gå til "Mine kurs" i Glup og se på statusen for det aktuelle kurset.